De oorsprong van het modemerk Cecil gaat terug naar de jaren '80, toen het merk werd opgericht in Duitsland. Cecil werd al snel opgemerkt vanwege zijn frisse benadering van casual kleding. Het merk begreep dat vrouwen kleding wilden die niet alleen comfortabel was, maar ook trendy en gemakkelijk te dragen. Met deze visie begon Cecil aan een reis om moderne stijl te combineren met praktische mode.
Elk artikel wordt een persoonlijke favoriet, want CECIL is net als haar klanten: authentiek, nieuwsgierig, eerlijk en altijd in lijn met de tijden. Dit wordt twaalf keer per jaar bewezen. De uitstekende snelheid stelt hen in staat om de nieuwste hoogtepunten op de markt steeds opnieuw te interpreteren voor hun klanten. Ze zijn trots op het resultaat, elke maand weer - moderne collecties, geliefde kwaliteiten en natuurlijk de uitstekende pasvorm van CECIL.
Hun liefde voor mode en ambitie om klanten blij te maken, komt ook tot uiting in hun dagelijkse werkzaamheden. Sinds 1989 werkt het team gezamenlijk aan de voortdurende ontwikkeling van de collecties. Maandelijks leveren ze aan meer dan 3.800 verkooppunten. Ze doen dit altijd met veel oog voor detail. Hun casual, sportieve looks zijn modern maar niet "trendy", en ze zijn bestand tegen zelfs de drukste werkdagen, dag in dag uit. Kortom, echte "dagelijkse kleding"!
Ze willen ervoor zorgen dat klanten ook persoonlijk de unieke signatuur van de CECIL-collecties in de winkels ervaren. Ze hebben een nieuw winkelconcept gecreëerd met een ongecompliceerde, open sfeer, gericht op het presenteren van hoogtepunten in verschillende thema- en productomgevingen.