G-Star zag het levenslicht in 1989 dankzij de oprichters Frans Scholtes en Jos van Tilburg in Amsterdam, oorspronkelijk onder de naam Gap-Star. Later werd de naam veranderd in G-Star om internationaal te kunnen opereren en verwarring met The Gap Inc. te vermijden. Het begon allemaal vanuit Amsterdam, waar de distributie voor de Nederlandse en Belgische markten begon. In 1991 sloeg G-Star de handen ineen met de Franse jeansontwerper Pierre Morisset, wat onder andere resulteerde in de lancering van de G-Star Elwood in 1996, een ontwerp dat een doorbraak betekende voor het merk.
De productie van G-Star vindt voornamelijk plaats in India. Het merk heeft een overeenkomst met de Indiase bedrijven Fibre and Fabrics International en haar dochteronderneming Jeans Knit. In 2006 kwam G-Star in het nieuws vanwege berichten over arbeidsomstandigheden binnen deze bedrijven. Eind 2007 maakte G-Star bekend de samenwerking met beide bedrijven stop te zetten. De Schone Kleren Campagne was tevreden met dit resultaat, maar maakte zich ook zorgen over de gevolgen voor de werknemers die nu hun baan verloren. Eind januari 2008 werd gemeld dat de samenwerking met Fibre and Fabrics International en Jeans Knit was hervat.
Op 9 februari 2016 werd aangekondigd dat de Amerikaanse zanger/producer Pharrell Williams mede-eigenaar werd van G-star RAW. In 2018 werd bekend dat Formule-1 coureur Max Verstappen een samenwerking aanging met G-Star RAW. Het bedrijf had eerder al samenwerkingen met bekende (inter)nationale artiesten, zoals Afrojack.
Op 16 september 2021 kondigde G-Star RAW een samenwerking aan met de Amerikaanse rap-artiest Snoop Dogg. In de reclamecampagne wordt een aangepaste versie van zijn nummer "Say it Witcha Booty" gebruikt.