Opgericht door de Franse tennislegende René Lacoste in 1933, een viermaal internationale kampioen en 's werelds beste speler in 1926-1927, put het merk Lacoste inspiratie uit waarden als sportiviteit, eerlijk spel en durf. Deze waarden worden van generatie op generatie doorgegeven en cultiveren elegantie als een levenswijze en een manier om het leven vorm te geven.
Teamwerk, durf, vindingrijkheid, elegantie en vastberadenheid zijn de kernwaarden die Lacoste leiden bij het voortzetten van het Lacoste-verhaal. Om het potentieel van de talenten die zich bij Lacoste voegen te ondersteunen, koesteren zij een inclusieve bedrijfscultuur gericht op persoonlijke en professionele vervulling, evenals de voortdurende ontwikkeling van vaardigheden.
Als verantwoordelijke speler in de mode-industrie zijn zij toegewijd aan het creëren en introduceren van een nieuw model voor duurzame mode. Deze innovatieve en ambitieuze benadering van gezamenlijke constructie omvat al hun partners. Het model van Lacoste houdt rekening met hun algehele milieu-impact en die van hun leveranciers. Lacoste biedt een alternatief - duurzame elegantie - dat ten goede komt aan individuen, lokale gemeenschappen die betrokken zijn bij de productie, en de planeet.
De Stichting van Lacoste is de geest van betrokkenheid van René Lacoste, geworteld in sport, onderwijs en cultuur. Sinds 2006 bevordert het de sociale en professionele integratie van jongeren die te maken hebben met moeilijke situaties of beperkingen over de hele wereld.