Over Prima Donna
1990: Van de Velde koopt het Duitse bedrijf PrimaDonna over 1997: Beursgang op de Beurs van Brussel 1997: Lancering van een derde merk, Marie Jo L’Aventure2001: Participatie in het aandelenkapitaal van het op de Beurs van HongKong genoteerde TopForm International2002: Opening eerste eigen winkel2007: Strategische alliantie met de Amerikaanse multimerk winkelketen Intimacy Management LLC2008: Lancering van de sportieve lingerielijn Marie Jo Intense2008: Overname van het Spaanse lingeriebedrijf Eurocorset en het Spaanse lingeriemerk Andrés Sardá2010: Lancering PrimaDonna Twist2010: Meerderheid van 85% in Intimacy USA2010: Overname Nederlandse winkelformule 'LinCHerie'
KernactiviteitenVan de Velde creëert, produceert en commercialiseert luxueuze dameslingerie onder eigen merknamen. Het is van oorsprong een Belgisch bedrijf, en alle sleutelactiviteiten vinden in België plaats: design en productontwikkeling, ontwikkeling en productie van prototypes en pasmodellen, nauwe contacten met leveranciers en aankoopbeleid, stoffencontrole, snijden van de stoffen, eindcontrole, administratie, distributie ... Ook sales en marketing worden centraal gestuurd vanuit België.Van de Velde verwerkt quasi uitsluitend Europese grondstoffen. Deze worden voorbereid in België. Assemblage gebeurt in buitenlandse productiecentra.